Kundcenter
Om du inte hittar svar på din fråga i nedanstående FAQ, är du välkommen att skicka ett e-postmeddelande till kundservice@comforth.se eller ringa oss på 010-810 90 98.
Öppettider:
Vardagar: 8-20
Weekend: 10-16
Helgdagar: 10-15
1. Beställning
Om du kontaktar oss innan kl. 14:00 på beställningsdagen kan vi i princip ändra ordern. Vi kan dock inte garantera något eftersom det beror på om paketet redan har hämtats av Postnord.
Kontakta oss:
Vardagar: 8-20
Weekend: 10-16
Helgdagar: 10-15
010-810 90 98
kundservice@comforth.se
Om ändringen inte hinner göras före avsändningen kommer kundtjänsten att hjälpa till att dra tillbaka ordern från Postnord och skicka en ny ändrad order därefter.
Så snart din beställning har skickats från vårt lager kommer du att få ett e-postmeddelande med en spårningslänk till antingen Postnords egen spårningssida, där du kan följa din beställnings ankomst.
Om du har angett ditt telefonnummer korrekt vid beställningen kommer du också att få ett SMS när beställningen har levererats eller är redo för avhämtning.
Ja. Så snart din beställning har skickats kommer du att få ett spårningsnummer så att du enkelt kan följa leveransprocessen. Om du av någon anledning inte får paketen kommer du självklart att få full kompensation eller en ny leverans.
2. Betalning
Vi accepterar följande betalningsmetoder:
- Klarna
- Visa
- Mastercard
- Google Pay
- Apple Pay
- Shop Pay
- Maestro
- UnionPay
Ja. På vår webbplats har vi implementerat 3-D Secure-teknologin för ökad säkerhet vid betalning med kreditkort. Detta inkluderar metoder som "Visa Secure," "Mastercard Identity Check," och "Dankort Secured by Nets," som är kompatibla med danska betalkort. Detta säkerställer att dina online korttransaktioner skyddas mot obehörig åtkomst. Vår webbplats är också SSL-certifierad, vilket innebär att besökarens data skyddas genom en krypterad anslutning. Detta säkerställer sekretess, autenticitet och integritet för de överförda datan.
Ja, det går bra. Om du vill ha en faktura, vänligen skriv till oss på kundservice@comforth.se. Kom ihåg att ange ditt ordernummer och eventuellt momsregistreringsnummer om det gäller företag.
Moms och eventuella avgifter ingår i alla priser på vår webbplats.
Vid utcheckningen kommer du också att se momsvärdet och eventuella avgifter specificerade innan du betalar.
Ja, det gör vi.
Om du vill beställa till Danmark, Grönland eller Färöarna besök vår danska sida.
Om du vill beställa till Norge, besök vår norska sida.
Om du vill beställa till andra länder, besök vår globala sida.
3. Leverans
Leveransen är 100% gratis.
Vi erbjuder leverans med Bring. Du kan alltid följa ditt paket på Brings egen spårningssida. Du kommer att få spårningsnumret via e-post så snart din beställning har skickats.
Vi skickar från vårt lager i Hals, Nordjylland, Danmark.
Om du köper före kl. 14:00 skickas din beställning samma dag om det är en vardag. Annars skickar vi den nästa vardag. Leveransen tar vanligtvis mellan 2 - 3 dagar.
4. Retur och reklamation
Med vår 100-dagars nöjdhetsgaranti har du möjlighet att returnera ditt köp inom 100 dagar efter att du har mottagit varan, oavsett anledningen till att du vill returnera den. Observera att du själv måste betala för returfrakten. Läs mer om vår nöjdhetsgaranti här.
Om en vara är skadad eller defekt, vänligen skriv till oss på kundservice@comforth.se så ersätter vi den kostnadsfritt.
Vänligen bifoga gärna dokumentation för skadan eller defekten om det är möjligt, för snabbare service.
Om du inte skickar med dokumentation för skadan/defekten kan vi be dig att returnera produkten innan vi skickar en ersättning.
Återbetalningar genomförs via samma metod som du använde för att genomföra beställningen.
Om du till exempel har betalat med ditt VISA-kort kommer pengarna att återbetalas via samma VISA-kort. Om du har bytt bank sedan ditt köp kan vi fortfarande återbetala via kontonummer och clearingnummer.
Vid returer sker återbetalningen så snart ordern har mottagits på vårt lager.
Vid skador/defekter där du inte önskar en ersättningsprodukt sker återbetalningen så snart vi har konstaterat att produkten faktiskt är skadad/defekt.
Alla varor kan returneras i oanvänt skick, men var medveten om att vi gör skillnad mellan nöjdhetsgaranti och returrätt.
Alla produkter i vår Comforth Care-serie, våra teer och våra eteriska oljor omfattas inte av nöjdhetsgarantin. De omfattas dock av 100 dagars returrätt, vilket innebär att de fortfarande kan returneras inom 100 dagar men måste returneras oöppnade i originalförpackningen.
Alla andra produkter kan du fritt prova i upp till 100 dagar utan att påverka din rätt till retur.
5. Konto och inloggning
Du kan skapa ett konto här eller genom att klicka på den lilla människoikonen högst upp i högra hörnet, där du både kan logga in och skapa en.
Om du fortfarande har tillgång till den e-post du skapade kontot med kan du återställa ditt lösenord här.
6. Produktinformation och användning
Det kan du hitta på de enskilda produktsidorna. Alla produktsidor har en FAQ (vanliga frågor) längst ner på sidan, där du kan hitta svar på olika frågor. Om du inte hittar svar på din fråga är du alltid välkommen att ringa till oss på 010-810 90 98 eller skriva till oss på chatten, om den är öppen, eller på kundservice@comforth.se. Se alla våra produkter här.
Större delen av våra produkter finns som utgångspunkt alltid i lager.
- Om en produkt inte är i lager kommer det antingen att visas som slutsålt eller som förbeställning.
- Om produkten är slutsåld kan du anmäla dig för att få ett mail när produkten är i lager igen.
- Om produkten är tillgänglig för förbeställning kan du slutföra köpet och få produkten när den är i lager. Pengarna dras först när varan skickas.
Om du behöver hjälp att välja rätt produkt för dig, är du alltid välkommen att ringa till oss på 010-810 90 98 eller skriva i chatten, om den är öppen, eller på kundeservice@comforth.se.
- så kommer en vänlig kundservice medarbetare att guida dig till det helt rätta valet för dig.
7 Kundservice och kontakt
Du kan kontakta vår kundtjänst på följande tre sätt:
Telefon: 010-810 90 98
Mail: kundservice@comforth.se
Chat: Nedre högra hörnet
Öppettider:
Vardagar: 8-20
Weekend: 10-16
Helgdagar: 10-15
Våra kundtjänst är från:
Vardagar: 8-20
Weekend: 10-16
Helgdagar: 10-15
Det finns flera sätt att ge feedback:
- Kontakta oss direkt via chatt, e-post eller telefon.
- Skriv en recension av en specifik produkt i "Recensioner"-sektionen längst ner på den enskilda produktsidan.
- Skriv en recension på Trustpilot.
- Skriv en recension på Google.
8. Konfidentialitet och datasäkerhet
Vi tar skyddet av dina personuppgifter mycket seriöst. Som ansvarig för data följer vi strikta riktlinjer och implementerar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra dina uppgifter mot obehörig åtkomst, förlust, skada eller olaglig användning.
Vi granskar också regelbundet våra IT-system och implementerar nödvändiga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att dina uppgifter förblir skyddade. Vi utför löpande tester, bedömningar och utvärderingar för att upprätthålla skyddsnivån i enlighet med de senaste hoten och utvecklingarna.
Vårt tillvägagångssätt för dataskydd är en integrerad del av vår företagsstruktur, och vi följer strikta procedurer för att skydda dina uppgifter. Vi är också medvetna om att följa eventuella lagkrav för att informera myndigheterna och berörda parter i händelse av en dataintrång.
Vi är här för att svara på eventuella ytterligare frågor du kan ha om våra dataskyddsåtgärder och tillvägagångssätt. Din förtroende och säkerhet är vår högsta prioritet.
När du besöker vår webbplats samlas information om dig in, som används för att anpassa och förbättra vårt innehåll samt skapa mer värde i de annonser som visas på sidan. Om du inte vill att information om dig samlas in bör du radera dina cookies och avstå från att använda webbplatsen vidare. I vår integritetspolicy har vi förklarat vilken information som samlas in, deras syfte och vilka tredjeparter som har tillgång till dem.
Vår cookiepolicy ingår i vår integritetspolicy, som du kan läsa här.